Convorbire cu un gand

In lumea mea vreau sa visez
Din viata profana,sa evadez,
Sa construiesc pe cer as vrea
O lume de povesti numai a mea
Sa cred,sa rad si sa-mi doresc
Ce e mai dulce,mai ceresc.
Sa dorm si sa visez un vis,
In zori,departe,in abis
Acolo,unde mi-ar fii dor
De ce-i mai scump si mai usor,
De linistea pustie-a unui ceas,
Ce incalzeste cu-al lui glas
O lume vie,fara de impas,
Fara de certuri,fara de pacate
Si care e prezent-apoi in toate…

Asa sa fie lumea mea
Macar atata pot spera 
Sa cred in puritate absoluta,
In zile calde si nopti reci,cernuta
O puritate rara si serafica s-apara
S-o simt in suflet ca pe o comoara,
Sa fie darul meu divin
Si sa-l pastrez pe-al meu senin,
In inima,langa durere,
Ca poate astfel capat o placere.
Elegiac,cum suna,mi-as dori
Sa cant un cantec intr-o zi
Despre uitare si-mpacare,
Sa implinesc dorinta mea cea mare,
Dar singura nu pot razbate
Intr-un nimic si-apoi in toate…
Dar sper ca voi primi un ajutor
Durerea s-o preschimb in dor,
Iar dorul,intr-un vant usor,
Pe care din cer sa-l cobor
Si sa il simt ca pe o boare
In inima ce zbor nu are
Si-n sufletul greu de ucis…
Sa preschimb totul intr-un vis!
Si daca tot nu mi-am promis
O fac acum! Mai am de zis…

O stea sa o culeg din cer
Si unui gand sa i-o ofer
Sa ii arat cu-adevarat ce simt
Sa inteleaga ca nu mint
Si sa ma creada cand vorbesc
Ca altfel o sa-nebunesc…
Iar gandul meu sa imi raspunda
Tristul adevar sa nu-l ascunda,
Sa-mi linisteasca inima
Si dorul inclestat in ea…

-Te rog! Dispari! apoi i-am zis,
Nu faci ceea ce mi-ai promis
Ca daca iti dedic in dar o stea
Ma lasi pierduta-n lumea mea,
Dar nu! Nu m-ai lasat sa sper
Sa-mpartasesc si sa ofer
Ce e mai bun din ce-as putea
Sa dau de-acolo,de-undeva,
Adanc din cerul vietii mele
Fara de bolta,far’ de stele.
Nu e integru ce-ai facut
Caci undeva,chiar a durut
Si inc-o face,fara vrere,
Dar asta nu provoaca doar durere,
Ci ura,teama si tacere…
Iar ultima chiar ma apasa 
Si sa traiesc,ea nu ma lasa,
Caci in tacere nu pot sta
Chiar de ma-nteapa inima
Si tu ar trebui sa stii
Ca nu esti tot ce mi-as dori
Chiar daca-ncerci sa ma imbii…

Din a mea lume sa ma scoti 
Nici chiar cu moartea n-o sa poti
Fiindca eu aici visez,
In lumea asta chiar contez,
Aici ma joc,aici creez,
E scopul meu in univers.
Fie de intelegi sau nu
Poti sa astepti cat oi vrea tu,
Dar eu…aici voi fi mereu
Inchis-adanc in sufletul meu…

-Stai!Nu vreau sa spui asa ceva,
Chiar de tu esti in lumea ta,
Asculta-ma si nu-ncerca
Sa crezi ca viata-i doar asa…
Viata,pe lume este data
Sa te incerce,fara plata,
Sa te convinga ca nu esti
In taine magice,in povesti…
Viata-i o-aluzie,un mister,
E-o lume fara stele,fara cer,
Chiar de te face uneori sa crezi,
Viata-i o taina si-ai sa vezi
Cu-adevarat ce poate face
Dintr-un om slab,atunci cand tace
Ea poate chiar sa te atace…
Te poate rascoli-n interior,
Din fericire,poate face dor,
Din inima,ea chiar iti scoate,
Ce e mai fin,mai bun in toate
Si-anume dragostea voioasa.
Chiar far-aceasta ea te lasa,
Te lasa tot in lumea ta,
Dar ea o schimba-n altceva…

-La ce anume te gandesti,
Gandule,ce imi vorbesti?
Eu nu pot crede-asa ceva,
Ca viata te poate schimba
Fara sa spui macar ce simti
Macar ce crezi,fara sa minti…
Tu vezi ca nici nu are sens
Ceea ce spui,gandeste dens!
De viata ar dura o vesnicie,
Cu totii am intra in agonie
Si astfel eu nimic n-as mai dori
Decat…poate un joc de copii,
Iar daca visul nu se va-mplini,
Cu lacrimi mari de sange,
In taina eu as plange
Si totul l-as rasfrange,
Fara sa mai privesc 
La viitorul ce eu mi-l doresc
Cu desavarsire si staruitor
Exact ca pe el insusi,
Al vietii lungi odor.

-Dar te-ai gandit vreodata
Tu,a noptii fata,
La ce va urma
Si ce va conta,
Din Tot ce-ai facut
Si tot ce-ai crezut?
Sau e doar o aluzie,
E doar o confuzie
Ce-aduce ironie
Si-n gand vesnicie?
Tu spune-mi chiar mie
De nu-i nebunie
Ceea ce-ncerci sa faci
Pe toti sa-i impaci…?

-Chiar de as voi
Si de as trudi
Pe toti sa-i ajut
Iti spun,n-am putut!
Si nici n-oi putea 
Chiar de-as incerca…
Si chiar am facut-o,
Dar tu n-ai vazut-o.
Erai inghetat,erai glacial
Plangeai cu lacrimi roze 
Ca de cristal…

-Chiar de n-am vazut,tu crede-ma bine
Am stiut si stiu totul referitor la tine.
Eu sunt aici,oricand ai nevoie
Si-ti trebuie orice,
Tu doar cere-mi voie
Si-ntreaba-ma tandru
„Ce fac?”
Chiar de stii raspunsul
Tu doar fa-mi pe plac,
Asa cum eu stau
Si te-ascult mereu
In linistea noptii,
Cand iti este greu…

-De as putea sa-ti multumesc,
As face-o,desi suna bizar…
Oricum vorbesc cu-n gand
Si-o stea ii dau in dar…

Baga-te-n seama !

